Ancien·ne·s récipiendaires des bourses de déplacement

Le contenu ci-dessous est principalement disponible en anglais.
-

2024-2025

Récipiendaires des bourses de voyage pour étudiant·e·s du CIRMMT, 1er tour, 2024-2025 (voyage entre le 15 mai et le 14 septembre)

  • Yuval Adler (Sponsor du CIRMMT: Stephen McAdams)
    • Conférence/atelier: ACTOR Timbre and Orchestration Summer School and Y6 Workshop
    • Titre du document/travail présenté: Mapping Perceptual Similarity of an Instrumental Duo’s Extended Techniques
    • Lieu: Vancouver, BC
  • Kyrie Ekaterina Bouressa (Sponsor du CIRMMT: Ichiro Fujinaga)
    • Conférence/atelier: Music Encoding Conference
    • Titre du document/travail présenté: Instrument Encoding Matters
    • Lieu: Denton, TX, E.-U.
  • Jaeyoung Chong (Sponsor du CIRMMT: John Hollenbeck)
    • Conférence/atelier: New Music On The Point workshop
    • Titre du document/travail présenté: N/A - participating in workshop and composition creation
    • Lieu: Leicester, VT, E.-U.
  • Vincent Cusson (Sponsor du CIRMMT: Marcelo Wanderley)
    • Conférence/atelier: MOCO - International Conference on Movement and Computing
    • Titre du document/travail présenté: eTu{d,b}e: Embodied eTube Gestures and Agency
    • Lieu: Utrecht, Netherlands
  • Champ Darabundit (Sponsor du CIRMMT: Gary Scavone)
    • Conférence/atelier: Joint Meeting 186th Meeting of the Acoustical Society of America/Acoustics Week in Canada
    • Titre du document/travail présenté: Acoustic impedance measurement head design and evaluation
    • Lieu: Ottawa, ON
  • Tommy Davis (Sponsor du CIRMMT: Robert Hasegawa)
    • Conférence/atelier: Movement Computing 2024 (MOCO)
    • Titre du document/travail présenté: eTu{d,b}e: Embodied eTube Gestures and Agency
    • Lieu: Utrecht, Pays-Bas
  • Meesh Sara Fradkin (Sponsor du CIRMMT: Jonathan Sterne)
    • Conférence/atelier: New Interfaces for Musical Expression (NIME)
    • Titre du document/travail présenté: Rethinking Control
    • Lieu: Utrecht, Pays-Bas
  • Valerian Fraisse (Sponsor du CIRMMT: Catherine Guastavino)
    • Conférence/atelier: Design Research Conference (DRS2024)
    • Titre du document/travail présenté: Designing Sound for Public Spaces Through a Research-Creation Collaboration Framework
    • Lieu: Boston, E.-U.
  • Matthieu Galliker (CIRMMT sponsor: Caroline Traube)
    • Conférence/atelier: ACTOR Timbre and Orchestration Summer School and Y6 Workshop
    • Titre du document/travail présenté: Collaborative approach to timbre and orchestration: Research and analysis processes around the CORE3 project
    • Lieu: Vancouver, BC
  • Mariane Generale (Sponsor du CIRMMT: Isabelle Cossette)
    • Conférence/atelier: International Society for Music Education (ISME) 36th World Conference and its Community Music Activity pre-conference 
    • Titre du document/travail présenté 1: Music for emotion regulation in adulthood
    • Titre du document/travail présenté 2: Group online-music making in a later-life community band
    • Lieu: Tampere and Helsinki, Finlande
  • Maxwell Gentili-Morin (Sponsor du CIRMMT: Marcelo Wanderley)
    • Conférence/atelier: New Interfaces for Musical Expression (NIME)
    • Titre du document/travail présenté: R-FF: A Single Reed Haptic Library for the TorqueTuner
    • Lieu: Utrecht, Pays-Bas
  • Yifan Huang (Sponsor du CIRMMT: Stephen McAdams)
    • Conférence/atelier: Society for Music Perception and Cognition 2024 conference
    • Titre du document/travail présenté: A cross-cultural comparison of the timbre-semantic space of Chinese instrumental sounds
    • Lieu: Banff, AB
  • Noa Kemp (Sponsor du CIRMMT: Catherine Guastavino)
    • Conférence/atelier: Joint Meeting 186th Meeting of the Acoustical Society of America/Acoustics Week in Canada
    • Titre du document/travail présenté: Localizing sounds revolving at very high velocities: an auditory wagon-wheel effect
    • Lieu: Ottawa, ON
  • Christophe Lengelé (Sponsor du CIRMMT: Philippe-Aubert Gauthier)
    • Conférence/atelier: Sound and Music Computing Conference
    • Titre du document/travail présenté: Exploring Immersive Sound through a Workshop with the Open Source Tool Live 4 Life: User Insights and Preferences on Event vs. Track-based spatialization and Channel vs. Object- based paradigms
    • Lieu: Porto, Portugal
  • Jonathan Lindhorst (Sponsor du CIRMMT: John Hollenbeck)
    • Conférence/atelier: The International Society of Jazz Arrangers and Composers (ISJAC) International Jazz Composers Symposium
    • Titre du document/travail présenté: Tone-Clock Theory and Jazz: Applying Chromatic Tonalities to Contemporary Jazz Composition
    • Lieu: Nashville, TN, E.-U.
  • Gaël Moriceau (Sponsor du CIRMMT: Dominic Thibault)
    • Conférence/atelier: ACTOR Timbre and Orchestration Summer School and Y6 Workshop
    • Titre du document/travail présenté: Timbral Exploration in Digital Musical Instruments
    • Lieu: Vancouver, BC
  • Theodora Nestorova (Sponsor du CIRMMT: John Mac Master)
    • Conférence/atelier: Performing Arts Medicine Association 42nd Annual Symposium
    • Titre du document/travail présenté: Practical Acoustic, Clinical, & Pedagogical Evaluations of Vibrato Variability: A Workshop on Vocal Vibrato Production, Perception, & Genre/Style
    • Lieu: London, R.-U.
    • Juliette Regimbal (Sponsor du CIRMMT: Jeremy Cooperstock)
      • Conférence/atelier: EuroHaptics Conference
      • Titre du document/travail présenté: Investigating Haptic Co-Creation with Reinforcement Learning 
      • Lieu: Lille, France
    • Oren Ronen (Sponsor du CIRMMT: Marcelo Wanderley)
      • Conférence/atelier: New Interfaces for Musical Expression (NIME)
      • Titre du document/travail présenté: Sonic Touch: A Haptic Toolkit for Fast Vibrotactile Prototyping
      • Lieu: Utrecht, Pays-Bas
    • Jade Roth (Sponsor du CIRMMT: Robert Hasegawa)
      • Conférence/atelier: Edinburgh Music Analysis Conference (ED-MAC)
      • Titre du document/travail présenté: Orchestrating and Reorchestrating: Conflicting Formal Structures in Germaine Tailleferre’s Piano Reductions
      • Lieu: Edinburgh, Écosse
    • Eto Sun (Sponsor du CIRMMT: Philippe Depalle)
      • Conférence/atelier: The 27th International Conference on Digital Audio Effects (DAFx24)
      • Titre du document/travail présenté: Hybrid Audio Inpainting Approach with Sparse Decomposition and Sinusoidal Modeling
      • Lieu: London, R.-U.
    • Richard Yanaky (Sponsor du CIRMMT: Catherine Guastavino)
      • Conférence/atelier: Joint Meeting 186th Meeting of the Acoustical Society of America/Acoustics Week in Canada
      • Titre du document/travail présenté: What is realistic enough? Design considerations for soundscape simulators
      • Lieu: Ottawa, ON


    Récipiendaires des bourses de voyage pour étudiant·e·s du CIRMMT, 2eme tour, 2024-2025 (voyage entre le 15 septembre et le 14 janvier)

    Récipiendaires des bourses de voyage pour étudiant·e·s du CIRMMT, 3eme tour, 2024-2025 (voyage entre le 15 janvier et le 14 mai)


    +

    2023-2024


    +

    2022-2023


    +

    2021-2022


    +

    2020-2021


    +

    2019-2020


    +

    2018-2019


    +

    2017-2018


    +

    2016-2017


    +

    2015-2016


    +

    2014-2015


    +

    2013-2014


    +

    2012-2013


    +

    2011-2012


    +

    2010-2011


    +

    2009-2010


    +

    2008-2009